En världs religion och den sanna vägen

Det här är ett inlägg utifrån mina egna tankar och funderingar kring vad jag tror skulle kunna vara en världs religion och varför jag inte tror på den.
 
Men alla vägar leder ju till Gud och även en god muslim kan komma till himlen. En ateist kan komma till himlen om han gör gott. Man måste inte vara kristen och tro på Jesus. Det har jag också trott en gång tills Gud visade mig något annat.
 
Gud väckte mig upp. Han behövde skaka om mig eftersom jag ville fortsätta sova. Men jag ville ju själv sökte Gud och få hjälp, så han ledde mig till bibeln där det står att Jesus är vägen, sanningen och livet och att ingen kommer till Fadern utom genom honom. Efter jag börjat tro på det och bett om förlåtelse och vad mer... kände jag Guds närvaro på en gång. Det gick så fort! När jag fick Jesus, fick jag också Fadern, när jag började lära känna Jesus började jag också lära känna Fadern. Man behöver bara se Jesus så har man sett Fadern. Men har man inte sett Jesus, har man inte heller sett Fadern. Det är det som är GREJEN. Många muslimer och Hinduer har inte sett Jesus men då har de ju inte fått rätt bild av Fadern heller. FÖR DET FÖRSTA vill Gud att alla får lära känna honom och utav den anledningen vill han inte att någon förblir muslim eller hindu för där har dem inte Jesus, Guds son, Messias, Guds lamm som dog för alla världens synder. Det är inget fel på själva personerna som utövar religionerna men det vore ju så mycket mer underbart för dem om någon sa för dem som det är. Sanningen sätter en fri. Dem skulle slippa göra olika ritualer, följa regel efter regel. För det andra behöver man Helig Ande i sitt hjärta för att överhuvudtaget förstå sin egen synd. Så länge man har lagen anklagar man andra men sig själv ser man inte (en oplanerad tanke bara så där). Heliga Anden som Jesus sände efter sin uppståndelse är den som övertyger om rättfärdighet, synd och dom. Så här säger Jesus ...om synd, ty de tror inte på mig, om rättfärdighet, ty jag går till Fadern och ni ser mig inte längre, om dom, ty denna världens furste är dömd. - Johannesevangeliet 16:9-11 Muslimer som har träffat Jesus vittnar också om att dem började höra och känna Gud efteråt. Dem fick en relation där dem kunde komma nära Gud tack vare nåd.
 
Sist. En ateist kan inte komma till himlen bara för att den gör goda gärningar för man kan inte skryta med sina gärningar. Ty av nåden är ni frälsta genom tron, inte av er själva, Guds gåva är det, inte på grund av gärningar, för att ingen skall berömma sig. - Efesierbrevet 2:8-9
 
Man kan vara en sämre person men fortfarande komma till himlen för att man har Jesus. Gud ser på det inre mer än det yttre. Är du en god person? så bra, men ändå, man har så större chans att komma till himlen om man har Jesus som sin frälsare för då är det 100% garanterat, han betalade priset för dig med sitt eget blod för så mycket älskad är du och när anklagaren ser det kan han inte anklaga längre. Detta betyder självklart inte att man ska synda bara för att man har nåden utan när man har gjort något dumt kan man fort ångra det och få förlåtelse direkt.
 
Å andra sidan kan en världs religion också innebära att man gör sig själv till gud.
Bilden hämtade jag från weheartit.com


Kommentarer
Postat av: Kajsa-Stina

sv: Åh det känner jag såväl igen. Jag blev riktigt kär i somras och det var så härligt. Dock kunde det inte bli nåt, eller kunde, kunde det ju men det skulle inte vara bra i längden :( Han hade nämligen lite problem med droger osv och det är ju ingenting att satsa på. Men klart man blir ledsen, jag var ju verkligen kär i honom ( är ) men vi insåg båda att det inte skulle funka, han ville liksom inte visa att han fallit tillbaka igen :(
Jag tänker bor du själv eller bor du hos dina föräldrar? Jag själv bor hemma hos mina föräldrar :)

Tack snälla! Jag hoppas det går bra med övningskörningen och teorin. Det är nog inte nånting man bara tar sådär, körkortet alltså. Utan det kräver nog träning och tålamod skulle jag säga. Men att börja är ju alltid en början haha :)

Skönt med promenad. Och vad roligt att fotografera. Det tycker jag också är kul men jag gör det tyvärr alldeles för sällan. Borde bli bättre på det :)
Kul att göra musik. Har aldrig gjort det själv dock på logic, men är det nånting som man kan ladda ner eller? :)

Igår så tog jag det lugnt hemma. Skulle egentligen träffa en kompis, men det kom andra saker emellan som jag tog tag i hemma istället. Ringde en del samtal. svarat på kommentarer, hjälpt till att laga middag, osv :)

Tack snälla :)
Kramar <3

2014-09-12 @ 09:11:27
URL: http://www.anorexinojag.blogg.se
Postat av: NICOLE

SV Något jag verkligen alltid gjort =)
Nä fast sitter man inne på något är det dumt att hålla det inne ;)

2014-09-12 @ 09:45:05
URL: http://nnnnicolee.blogg.se
Postat av: Sara - mamma till Nova&Levin

Hehe, ja ellerhur. :D

2014-09-12 @ 10:11:08
URL: http://frokenkalmar.blogg.se
Postat av: Ida Lindborg ♡

bra skrivet!

Sv; åh tack så jättemycket! :D

2014-09-12 @ 10:18:51
URL: http://youknowiidaa.blogg.se/
Postat av: LINNEA

sv; skulle sååå vilja ha en svart/vit fake päls jacka yum :DD

2014-09-12 @ 10:21:45
URL: http://linnea.vionno.se
Postat av: marina

sv. Tack så mycket. :)
Gillar bakgrunden på din blogg, den gör en lugn på något sätt. :) Dessutom älskar jag ju grönt och jordiga färger. :)

2014-09-12 @ 11:07:51
URL: http://marinapalme.blogg.se
Postat av: Ebba

Svar: åh tack :) ja jag hoppas på att kunna byta!
Några roliga planer inför helgen?
Kram

2014-09-12 @ 11:51:57
URL: http://ebbafridaa.blogg.se
Postat av: amanda

bra bild :D

2014-09-12 @ 14:08:15
URL: http://liindstrand.blogg.se
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

sv; ja du måste sätta ut fler! lyssnade som sagt på dom på spotify - sjukt bra ju! åh du är så duktig <3

2014-09-12 @ 14:20:52
URL: http://neapocalypse.blogg.se/
Postat av: Julia Svensson

sv: Ja det blev verkligen jämt! Kul kul!♥ kram

2014-09-12 @ 15:14:23
URL: http://juliiasvensson.blogg.se/
Postat av: Boel

Intressant :) Vet inte om jag håller med, men förstår hur du tänker :)

Sv: Det förstår jag ^^
kram

2014-09-12 @ 15:50:13
URL: http://boelish.blogg.se
Postat av: KassandraPalma

åh så snäll du är!!

2014-09-12 @ 16:29:07
URL: http://kasssandra.blogg.se
Postat av: Anna

Ny blogg :) Hur mår du tjejen? Kraaaam ♥

2014-09-12 @ 22:57:28
URL: http://nattstad.se/finaanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

liene.blogg.se




RSS 2.0