Uppdaterar med ännu en egenskriven låt

Hej! Detta blir ett kort inlägg med bara en egen låt som jag skrev i början av året. Jag hoppas ni alla mår bra!

Hennes son besökte himlen medan han låg i koma

En kvinna blev inblandad i en trafikolycka och hennes son hamnar i koma. Medan han är i koma är han på besök i himlen och efteråt blir mirakulöst helad av Gud.
 
Det jag tänker på just nu, är hur olika människor talar om Gud. De som haft egna upplevelser med Gud talar annorlunda än de flesta kristna. Märker ni?
 
"All the broken pieces of our lives is nothing more than a beautiful mosaic of your future" - måste bara citera det. Jag hoppas detta inlägget inspirerar er.
 
Puss&kram!k

You are my joy, you are my peace

Paniik när jag inte vet vad jag ska skriva, typ. Nu för tiden är jag helt fast i Jesus, Bibeln och andras låtar som handlar om Gud på youtube och en massa annat. Den här låten ovan fick mig inse hur mycket jag älskar Jesus.
Bästa rap låten jag hört. Jag älskar också att prata om tro med andra. Vill liksom inte ens prata om något annat än det för att det har förändrat mig så mycket och till det bättre, på bara en kort period. Bara för ett några månader sen letade jag efter olika hälsodieter och fakta om utomjordningar, RH-negativt blod, indigobarn och myter på internet. Jag ville bli frisk från min sjukdom och jag ville veta varför jag känner mig så annorlunda i jämförelse med andra och vad som verkligen händer med världen, är den verkligen på väg mot sitt slut eller transformeras den till en annan dimension? Jag blev bara mer förvirrad i sörjan, kunde inte få fred och fick ändå inte svar på mina frågor. Ju mer jag läste ju mer orolig jag kände mig, så som om något verkligen plågade mig inifrån ut. Jag ville veta sanningen. Min sanning finns nu i Bibeln. Till en början såg jag vilka brister jag har som människa och särskilt med tanken på att jag trodde på Gud men ändå gick emot alla hans lagar och insåg att jag inte alls har ett varmt hjärta mot andra människor. Jag försökte älska mig själv men blev bara självcentrerad. Jag hatade min kropp och hade ångest över mat och vikt. Men sen fann jag min hjärtas ro som har ändrat mig enormt, det är övernaturligt, och alla mina problem är mer eller mindre bortblåsta nu. Gud vill inte heller att jag minns det som varit utan fokuserar mig på honom, älskar honom och andra och siktar framåt, strävar efter himmelriket. Ingen kan säga nu att himlen inte finns, för det är evigheten och Gud vi är ämnade för. Jag har alltid känt att det finns en annan verklighet förutom denna, att livet skulle kunna se annorlunda ut, för jag älskar livet i sig men jag hatar mitt liv. Jag vill leva utan några hinder och jag är trött på orättvisan i världen. Vissa har allt medan andra inget. Egentligen har Gud skapat allt och allt tillhör honom. Om vi skulle inte raffa åt oss utan dela med oss skulle alla ha tillräckligt. Det var det som var Guds plan från början, inte att någon skulle vara i nöd. Sen fick vi kunskapen om gott och ont, vi började synda och på så vis kom bort från Gud - la oss själva i centrum. Idag är vägen tillbaka till livet ännu öppen, det är Jesus som är vägen. Jag kanske ska sluta skriva nu för det blir så långt. Jag önskar bara någon skulle se ljuset bakom evangeliet och inse vad som är syftet bakom vår existens. Om denna text inte leder någonstans är det värdelöst att jag ens försöker. Om Jesus bara var en påhittad religion skulle jag inte ens skriva om honom. Trots allt är han den mest omtalade personen redan i 2000 år, eller hur? och mer, för han var omtalad redan innan han kom ner till världen i människogestalt. Gud i människokropp. Ordet blev kött. Han kallas för människo sonen och för Guds son. Det som gör honom till Gud är att han är född av Fadern, ljus av ljus och sann Gud av sann Gud - samma Gud som Fadern. Vi däremot är Guds skapelser som fanns inte till före vi föddes. Jesus fanns till innan han föddes av Jungfru Maria. Gud visste om att han skulle offra sin enda son, därför sa han åt Abraham att offra sin försfödde son för att testa hans tro och kärlek för honom. Han ville se om en människa kan älska honom lika mycket som Gud älskar människor. Sedan sa han åt Abraham att offra djur istället eftersom det handade inte om att Abraham skulle offra sin son utan om att Gud skulle offra sin son. Alla offer i GT avspeglar det offret Gud skulle göra. Därför kallas Jesus för Guds lamm som borttager alla världens synder. Våra synder kostar liv, men för att det inte ska kosta vårt eget liv offrade Gud sin son istället. Han kunde låta oss dö i våra synder, men istället låter han sin son ta straffet för våra synder på sig.
 
Ja, nu tog det stopp. The end, typ.

Önskar er en underbar dag!

liene.blogg.se




RSS 2.0