Det har alltid varit du och jag

Det var en kväll innan jag somnade som jag kom på att jag har alltid spenderat de sista minutrarna av dagen tillsammans med Gud. Det har alltid varit så. Även om jag har tänkt mycket på andra saker och försökt tänka på något som kan få mig att somna. Det är en stund då jag inte har något annat val än att bara vara med mig själv och det är en stund då jag har behövt stå ut med mig själv, helt ensam, utan musik i öronen och utan dator skärmen framför mig. Vet ni vad jag tror? oavsett vad man tycker om ensamheten är Gud alltid där med en. Oavsett om man är deprimerad, glad, ledsen eller arg. Han har hört alla dina önskningar, funderingar, frustration och ilska. Kanske har någon varit dum mot dig under dagen men Gud har sett det. Kanske känns det som att du är ensam med din sorg, men Gud gråter med dig. Gud ler när du ler, och han gråter när du gråter. Om någon har svikit dig, säger han "du har mig".

 
Well do you have some of those days
When you can't be who you wanna be
When you just need to close your eyes
Pull the covers up so high and drift away
and sleep so soundly
and dream profoundly
Cast all your cares on the
Only thing that you really need
and sleep so soundly
 
Plumb - Sleep


Kommentarer
Postat av: Emma & Julia

Åh så vackert. <3

2014-10-13 @ 14:05:47
URL: http://xoxo.blogg.se/
Postat av: Lilly

Därför är Gud bäst. :)

2014-10-13 @ 14:47:06
URL: http://saxros.se
Postat av: ellenlundis

Otroligt fint skrivet Liene! :) Du skriver från ditt hjärta! Även om jag inte känner dej i personligen, så känns de som vi känner varandra.. på nåt sätt.

Jag gillar din gif-bild. ^-^

2014-10-16 @ 10:58:10
URL: http://finlandsgullet.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

liene.blogg.se




RSS 2.0