Do you believe in soulmates?

Hittade den här videon hos dailyloved.blogg.se och jag kan också säga att Jesus är min soulmate, men jag har ju senaste tiden börjat undra mer och mer om soulmates bland människor kan också vara äkta?
 
Ett tag var jag bara så där "nej, jag tror inte på soulmates" och började tänka rätt illa om dem som gifte sig och så för att jag hade bitterhet inom mig. Men det står i bibeln att i sista tiden kommer det komma människor som sprider demoniska läror som förbjuder äktenskap. Att hitta den rätta är också en gåva från Gud så varför ska man förkasta det om det är en givet? På något vis började jag tro på kärleken igen.
 
Tjejen på johannasmitz.tumblr.com och hennes make som är väldigt unga inspirerar mig. Varje gång jag tänker nu på kärlek känns det så bra och det är som om jag kommer närmare Gud och börjar förstå honom ännu bättre. Om Gud kan bli manifesterad här på jorden är det särskilt genom äktenskap tror jag. 1 Korinthierbrevet kapitel 13 har alltid varit min favorit text ur bibeln för det beksriver precis hur Gud är och eftersom han är kärlek och om kärlek finns bland människor blir det uppenbart.


Kommentarer
Postat av: julia

sv: Ja det får jag ta och göra då! Ja det gör jag faktiskt så det hade nog varit något för mig. Åh tack detsamma!♥ Kramar

2014-09-21 @ 20:52:44
URL: http://juliiasvensson.blogg.se
Postat av: Anders

Ja, jag tror definitivt på soulmates. Däremot är jag inte säker på att det är så bra att gifta sig när man är väldigt ung.

Svar: Det beror på tror jag :)
Liene Svärd

2014-09-21 @ 22:06:34
Postat av: jessica

Jaa härligt! :D

Visst är hon fin :) hon tackar i efterskott! hehe

2014-09-22 @ 01:30:12
URL: http://nattstad.se/jhphotos
Postat av: emelie andersson

sv: ja det skulle vara jätteroligt :D

2014-09-22 @ 09:24:45
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se
Postat av: NICOLE

Det gör jag! Allt har en mening :)

SV: Så är det väl :) Men man får sätta sig in i det och förstå, eller bara försöka lära sig utan manal och så :) på sitt eget vis.

2014-09-22 @ 11:12:39
URL: http://nnnnicolee.blogg.se
Postat av: Ida - foto & häst

åh de ljudet är så himla fint :') Min ponny är min soulmate hihi
sv; tack snälla du ❤

2014-09-22 @ 12:49:49
URL: http://prinsesc.blogg.se/
Postat av: Emilia

Det är så underbart med kärlek! Gud är ju kärlek så jag tror att Han manifesteras i all kärlek, däribland äktenskap :) Jesus talar ju om äktenskapet och också om relationen mellan Jesus och församlingen. Som en jämförelse. Jag har alltid haft svårt för kärleken, inte för andra eller så men jag har varit rädd för den pga min uppväxt men Gud har lärt mig och visar mig fortfarande hur viktig den är. Kärleken innebär ju ingen rädsla som det står i Bibeln :)

sv. jaha, ja usch det är inte kul att bli påmind att saker som 9/11 faktiskt har skett och sker.

Ja visst är det underbart! Jag älskar verkligen slöjmolnen ^^ dom ser verkligen ut som penseldrag. Och stackmoln som kan bilda roliga figurer :)

Jodå morfar är troende. Har alltid varit. Vi har läst i bibeln och sjungit psalmer med honom :) Och när min moster läste psalm 23 så sa morfar att han verkligen kände hur mycket Gud älskar honom ^^ Ja Gud har kontrollen och det är väldigt skönt.

Det var riktigt skönt med bönesvar, även i Guds timing :)

Ja det är inte alltid kul med upp- och nedförsbackar men det är så skönt att veta att jag har Gud med mig genom allt. Han gör allt så mycket lättare att klara sig igenom saker och ting.

2014-09-22 @ 13:56:48
URL: http://dailyloved.blogg.se
Postat av: Celine

Jag hoppas verkligen att det finns soulmates!

2014-09-22 @ 19:24:14
URL: http://celinelf.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

liene.blogg.se




RSS 2.0