Befrielse från anklagelser

Jag är väldigt bra på att anklaga mig själv i tankarna. Hela tiden typ. Ibland är det som att det bara rullar på men en dag kom jag på att det är bara dumt att anklaga sig själv innan Gud har sagt sitt.
 
Så finns nu ingen fördömelse för dem som är i Kristus Jesus. Ty livets Andes lag har i Kristus Jesus gjort mig fri från syndens och dödens lag. Det som var omöjligt för lagen, svag som den var genom den syndiga naturen, det gjorde Gud genom att sända sin egen Son som syndoffer, han som till det yttre var lik en syndig människa, och i hans kropp fördömde Gud synden. Så skulle lagens krav uppfyllas i oss som inte lever efter köttet utan efter Anden. - Romarbrevet 8:1-4
Följ mig på instagram @lienesword


Kommentarer
Postat av: ellenlundis

Vi människor är duktiga att döma varandra och oss själva. Vi måste se de positiva med oss varandra, istället för de negativa.
Jag har lätt och se de positiva på folk. Men om personen inte visar sin bra sida om sej själv, bara de dåliga, så ser jag de dåliga sidan, tyvärr. :/

2014-10-16 @ 10:53:40
URL: http://finlandsgullet.wordpress.com/
Postat av: Sarah

Jag förstår precis vad du menar :/

2014-10-17 @ 20:01:28
URL: http://myherojesus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

liene.blogg.se




RSS 2.0