Faith comes from hearing

Några har ibland sagt till mig att de önskar de kunde tro på Gud. Jag tror ni kan. Vet ni hur man får tro? genom att höra, säger bibeln i Romarbrevet 10:17 Alltså kommer tron av predikan och predikan i kraft av Kristi ord.
 
På ett annat ställe i Bibeln sägs det att tron är en gåva och på ännu ett att ingen får något som inte kommer från ovan. Alltså, vi kan inte jobba oss uppåt för att börja tro eller bli frälsta. Jo, vi kan läsa, men om vi börjar tro genom att läsa är det inte vår egen förtjänst utan det är fortfarande en gåva från Gud.
 
Om du tror på detta, kan du läsa Bibeln och se om du börjar tro på Gud. Johannes evangeliet är ett bra evangelium att börja med.


Kommentarer
Postat av: Alice

Mina symtom har släppt lite nu, men har fått tid för röntgen iallafall :) Jag var ju typ domnad i vänster sida av huvudet, nedsatt syn och stel i nacke.

2014-04-07 @ 13:13:17
URL: http://bompbompb.blogg.se
Postat av: nathalie

man kan nog tro om man har viljan att tro :) ha en fin måndag!

2014-04-07 @ 13:25:26
URL: http://kstew.devote.se
Postat av: Pauline

fint!

2014-04-07 @ 14:16:32
URL: http://lillafrokenhurtig.se
Postat av: Anonym

Jag följde din blogg under något år för några år sedan. Så kom jag att tänka på dig nu och var tvungen att googla ditt namn, så kom den här bloggen upp. Jag måste bara fråga, hur kom det sig att du helt plötsligt blev så djupt troende? Jag tycker inte att det framgick att du ens var det minsta religiös i din tidigare blogg. Intressant att läsa dina tankar i alla fall, då jag inte är det minsta religiös eller troende :)

Svar: Hej! Intressant att du kom tänka på mig :)
Sant, jag var inte så religiös. Ärligt talat har jag för det mesta ogillat religion och tyckt det är tråkigt. Först, för ett par år sen sökte jag in mig i nyandlighet på vägar som jag inte ens tänkte skulle ta mig vidare till bibeln och Jesus som löste mig från allt kaos jag fick uppleva i nyandligheten och allt annat i mitt liv.

Jag har alltid trott på Gud och andlighet. Bara aldrig på det sättet som andra och jag kände alltid att något i mitt liv saknas. Så när jag frågade efter sanningen och verkligen sökte efter det som får mig att känna mig levande igen, blev jag ledd till bibeln och orden talade till mig, så jag kunde längre inte slita mig loss från boken även om jag aldrig hade tänkt läsa boken då jag trodde kristendomen är tråkig. Fast nu när jag har egen relation med Gud, alltså jag pratar med honom och han svarar, ser jag kristendomen från en helt ny vinkel. Min relation började bland annat med att jag bad frälsningsbön (där man bekänner att Jesus är frälsare och herre i ens liv, ber om förlåtelse från ens synder och ber att få bli Guds barn samt ber efter Helig Ande att bo i ens hjärta).

Det är så många detaljer som jag inte riktigt kan få ihop än, men försöker förklara så gott jag kan.

Skriver om tro i min blogg för att sedan jag blev frälst, 2012, har Gud lagt i mitt hjärta en stor passion för att evangelisera och vittna.
Liene Svärd

2014-04-07 @ 14:26:05
Postat av: Marguerite

Är inne och läser lite i din Blogg...
Jag önskar dig Herrens rika Välsignelse!!!
Kram!!!

2014-04-07 @ 14:53:16
URL: http://helenemarguerite.blogspot.com
Postat av: ellenlundis

Folk brukar fråga mej också om det. Jag brukar säga att om du vill, så kan du ta emot Jesus. Minns att någon frågade mej om jag är religiös. Som svar: Nej men jag tror på Jesus. Jesus är ingen religion han är en relation. Det är skillnaden. :)
Fast en del tror att det är samma sak. Att man är kristen och religiös. :P Jag gillar inte ordet "religiös" Troende eller kristen låter finare. :3

2014-04-07 @ 15:24:27
URL: http://finlandsgullet.wordpress.com/
Postat av: ellenlundis

Något som jag inte gillar,är när folk frågar hur mkt procent troende jag är,på skala 1-10. :/ Jag är troende från helhjärtat. Jag vill inte sätta betyg hur mkt procent man är. Ska hi troende fråga ateister hur mycket procent dem? ;)

2014-04-07 @ 15:28:10
URL: http://finlandsgullet.wordpress.com/
Postat av: Natural Ponies - Tuuli

Sv; Tack så mycket!

2014-04-07 @ 15:48:02
URL: http://naturalponies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

liene.blogg.se




RSS 2.0